“Als je wilt kun je jouw wereld en daarmee jouw droom werkelijkheid maken. Zolang je maar gelooft dat je het waard bent dat je dromen uit mogen komen.” – Geliza

Create Your World is een coachingsevent dat erop gericht is honderden jongeren in hun kracht te zetten: Wat kan ik? Wat wil ik? En hoe zet in de dingen die ik wil in de wereld? De cultuur van nu wordt bepaald door een overdaad aan mogelijkheden waarin het steeds moeilijker wordt een keuze te maken.

Create Your World verwijst jongeren terug naar hun eigen krachten. Als je daar zicht op hebt, is keuzes maken gemakkelijker en daardoor krachtiger. Gedurende een heel weekend krijgen de deelnemers een coach als een begeleider die hen helpt te ontdekken waar ze goed in zijn, en hoe ze die krachten verder kunnen ontwikkelen.
Daarnaast zijn er tientallen bekende Nederlanders, politici, wetenschappers, ondernemers, sporters, en mensen uit de media, die jongeren inspireren en waarmee ze in dialoog gaan. Na dit weekend krijgen vijf bijzondere dromers een jaar lang een persoonlijke coach en een geldbedrag toegewezen om hun droom te verwezenlijken. Enkele opvallende deelnemers:

Geliza
Geliza’s droom is een opvanghuis op te richten voor kinderen van verslaafde ouders. Zij is zelf kind van (ex-)verslaafde ouders. Direct na haar optreden bij Pauw&Witteman kreeg Geliza steun van ondernemer John de Mol. Inmiddels is in Den Haag het eerste opvanghuis gestart onder de naam G-Unit.

Joey
De zestienjarige Joey heeft een gehandicapt broertje dat dankzij Joey’s inzet veel plezier beleeft aan sport. Gehandicapte kinderen en hun directe omgeving zijn zich vaak niet bewust van de mogelijkheden op dit gebied. Joey’s droom is zoveel mogelijk gehandicapte kinderen samen met familie en vrienden aan het sporten krijgen in hun buurt. Onder de naam SportBillies werd een professionele campagne gevoerd en ism NOC*NSF, Johan Cruyff Foundation, het Foppe Fonds en de NSGK werd een sportdag georganiseerd.

Arnela
Arnela is afkomstig uit voormalig Joegoslavië en heeft de verschrikkingen van de oorlog meegemaakt. Arnela wil van die oorlog verslag doen en laten zien hoe kinderen en jongeren getraumatiseerd raken door oorlog. Inmiddels is zij teruggegaan naar het gebied waar ze vandaan komt en heeft daar een documentaire gemaakt.

Kim
De perfectiemodellen die de media ons voorspiegelen kunnen leiden tot een gemankeerd zelfbeeld. Kim heeft boulimie. Ze wil een tijdschrift maken waarin de zulke ideaalbeelden worden aangevochten. Voor schoonheid bestaat geen meetlat. Iedereen kan er eigen opvattingen over hebben. Journalisten, onderzoekers en uitgevers hielpen Kim haar droom waar te maken. Uitgeverij Sanoma heeft het eerste nummer van Kim’s magazine uitgebracht: MissReal ligt in heel Nederland in de winkels.

Vincent
Als onderwaterfotograaf is Vincent geschrokken van de schade die de mens met zijn massaconsumptie toebrengt aan de oceanen. Door overbevissing verdwijnen complete vissoorten en raken koraalriffen beschadigd. De oceanen zijn door dumpen van afval bovendien ernstig vervuild. Vincent wil voor kinderen lesmateriaal maken dat hen bewust maakt van de cruciale rol van de oceanen in het ecosysteem en hen laat zien hoe je zelf kunt bijdragen aan een gezondere oceaan. Hij heeft inmiddels op de Azoren een documentaire gemaakt die verwerkt gaat worden in het lesmateriaal.